Aktuelt

Musikklinjen på Rud vgs holdt vårkonsert i Helgerud kirke - Kolsås Rotaryklubb delte ut kulturstipender

Musikklinjens årlige korkonsert i Helgerud kirke med orkester og solister gikk av stabelen onsdag 17. april.

Rud videregående skole skal bygges ut

Fylkestinget har vedtatt byggeprogram for utbygging av Rud videregående skole. Utbyggingen vil øke elevkapasiteten på skolen med om lag 500 elevplasser.

Rud elev får tospråklig norskopplæring på nett.

Yeva Lantvoit kom til Norge fra Ukraina for to år siden. I dag er hun elev ved Rud vgs og går Vg1 på utdanningsprogrammet musikk, dans og drama. I tillegg til å følge den ordinære undervisningen sammen med klassen, får hun norskopplæring en gang i uken med en tospråklig lærer fra Ukraina.

Skoleregler på høring

Skoleregler (tidligere ordensreglement) for elever ved de videregående skolene i Akershus er nå ute på høring. Høringsfristen er 19. april 2024.

Prosjekt RosenRud - Fra Gaming til Skaperglede!

Rud videregående skole, i samarbeid med Rosenvilde videregående skole, er stolte over å kunngjøre oppstarten av vårt nyeste prosjekt: "Fra Gaming til Skaperglede". Dette initiativet, støttet av Sparebankstiftelsen DNB med en bevilgning på 50.000 kr har som mål å forene elever fra begge skolene gjennom bygging av gaming PC-er.

Ungdomsbedrifter fra Rud vgs deltok på Fylkesmesterskapet i Akershus 2024

Vi gratulerer Hair4You UB med 3. plass i kategorien “Beste yrkesfaglige bedrift”!

Tilbyr skolene en «verktøykasse» mot mobbing

Fylkesråd for opplæring og kompetanse, Lise Hagen Rebbestad, er klar med en «verktøykasse» med tiltak for å få bukt med mobbingen i de videregående skolene i Akershus.

Julian og Mia har praksisplass og jobber med eksponeringsdesign

Fra høsten 2024 kan du velge Vg3 Eksponeringsdesign på Rud vgs. Vi er en av fire skoler i hele Norge som vi tilbyr dette.

Velg yrkesfag!

Er du nysgjerrig og ønsker å bli bedre kjent med et av våre utdanningstilbud?

Nå har du mulighet for å prøve ut et ønsket utdanningsprogram. Dette kan inspirere til videre utdanningsvalg.