Den store lærerjakten er i gang!

Akershus fylkeskommune søker de beste lærerne til våre videregående skoler! Vi tilbyr både faste stillinger og vikariater.

Velkommen til påskemarked onsdag 20. mars kl. 11.30 - 16.00

Vi gleder oss til å møte dere ved våre salgsboder i elevkantinen og ønsker alle hjertelig velkommen!

Skoleregler på høring

Skoleregler (tidligere ordensreglement) for elever ved de videregående skolene i Akershus er nå ute på høring. Høringsfristen er 19. april 2024.

Prosjekt RosenRud - Fra Gaming til Skaperglede!

Rud videregående skole, i samarbeid med Rosenvilde videregående skole, er stolte over å kunngjøre oppstarten av vårt nyeste prosjekt: "Fra Gaming til Skaperglede". Dette initiativet, støttet av Sparebankstiftelsen DNB med en bevilgning på 50.000 kr har som mål å forene elever fra begge skolene gjennom bygging av gaming PC-er.

Ungdomsbedrifter fra Rud vgs deltok på Fylkesmesterskapet i Akershus 2024

Vi gratulerer Hair4You UB med 3. plass i kategorien “Beste yrkesfaglige bedrift”!

Tilbyr skolene en «verktøykasse» mot mobbing

Fylkesråd for opplæring og kompetanse, Lise Hagen Rebbestad, er klar med en «verktøykasse» med tiltak for å få bukt med mobbingen i de videregående skolene i Akershus.

Julian og Mia har praksisplass og jobber med eksponeringsdesign

Fra høsten 2024 kan du velge Vg3 Eksponeringsdesign på Rud vgs. Vi er en av fire skoler i hele Norge som vi tilbyr dette.

Velg yrkesfag!

Er du nysgjerrig og ønsker å bli bedre kjent med et av våre utdanningstilbud?

Nå har du mulighet for å prøve ut et ønsket utdanningsprogram. Dette kan inspirere til videre utdanningsvalg.

Norsklærer ved Rud vgs bruker gjerne KI i undervisningen

Elin Måge er norsklærer ved Rud videregående skole og hun lar elevene aktivt bruke ChatGPT i skolearbeidet. Selv lager hun undervisningsopplegg og illustrasjoner med kunstig intelligens. Men i vurderingsarbeidet slipper ikke roboten til.