Prosjekt RosenRud - Fra Gaming til Skaperglede!

Rud videregående skole, i samarbeid med Rosenvilde videregående skole, er stolte over å kunngjøre oppstarten av vårt nyeste prosjekt: "Fra Gaming til Skaperglede". Dette initiativet, støttet av Sparebankstiftelsen DNB med en bevilgning på 50.000 kr har som mål å forene elever fra begge skolene gjennom bygging av gaming PC-er.

Prosjektteamet består av fire elever fra VG2 IT ved Rosenvilde og elever fra TIF VG1 ved Rud, sammen med vår IT-lærling. - Klikk for stort bilde

Prosjektet legger grunnlag for en praktisk læringsopplevelse som ikke bare styrker tekniske ferdigheter, men også fremmer samarbeid, innovasjon og skaperglede. Under vårt første prosjektmøte, deltok fire elever fra Vg2 IT ved Rosenvilde vgs og elever fra Vg1 TIF ved Rud vgs, sammen med vår IT-lærling. Dette teamet vil lede prosjektet og gradvis inkludere flere elever fra våre to skoler. Gjennom dette samarbeidet håper vi å bygge broer mellom studenter med ulike bakgrunner og interesser, samtidig som vi utforsker de teknologiske og kreative aspektene ved gaming.

Vi ønsker å takke Sparebankstiftelsen DNB for deres støtte og for å gjøre dette prosjektet mulig. Deres bidrag er avgjørende for å skape meningsfulle og engasjerende læringsopplevelser for våre elever.

Følg med på vår hjemmeside og sosiale medier for oppdateringer og høydepunkter fra prosjektet!

Dette initiativet er støttet av Sparebankstiftelsen DNB med en bevilgning på 50.000 kr. - Klikk for stort bilde